Zbirka Crowther-Oblak, ki je osnova projekta Prebujanje lepote, trenutno obsega stoosemdeset umetniških del in veliko pomožnega gradiva z drugih področij kulturnega udejstvovanja umetnikov (neobjavljena pisma, zvezke poezije, romane, teoretske spise in ilustrirane knjige). Zbirka nenehno raste. V njej je najti pretežno dela klasične viktorijanske tradicije, ki so jih ustvarili umetniki, na katere je vplival John Ruskin, in primerke zgodovinskega žanra.
Dela za zbirko po medsebojnem posvetovanju izbirata Paul Crowther in Mojca Oblak. Crowther jih zgodovinsko in kulturološko analizira. Zanimajo ga zlasti dela, na katera je vplival Ruskin, in trajni kritiški potencial njegovih idej (in umetnikov, za katere se je zavzemal) v odnosu do sodobnih ideologij globalnega potrošništva in »kulture podjetništva«. Delež Mojce Oblak pa je raziskovanje življenja ob umetnosti kot sredstva za preseganje standardnih oblik ogledovanja in galerijskih prezentacij. Prepričana je, da so tradicionalne tehnike umetnosti prignane do skrajnih meja – živimo v dobi artelehije, ko je umetnost v polnosti uresničen koncept. Ker inovacije v tradicionalnih tehnikah, mišljenih posamično, niso več mogoče, je nastopil čas za transformacijo umetniške prakse.
Projekt Prebujanje lepote ni le zbirka, temveč izhodišče za neprestano razvijajoče se kritično interdisciplinarno raziskovanje na področjih filozofije, umetnostne zgodovine, kulturne zgodovine in sodobne umetniške prakse.
Na razstavi med več kot sto petdesetimi izbranimi deli najdemo risbe in slike angleških umetnikov: prerafaelitske bratovščine in njenega kroga, kot so John E. Millais, Holman Hunt, James Collinson, Dante G. Rossetti, John Brett, Arthur Hughes, Ford Madox Brown in Thomas Woolner, njihovi nasledniki Edward Burne -Jones, Henry Holiday, William Morris, John Waterhouse, John Ruskin in njegovi krajinarski somišljeniki Alfred W. Hunt, John Inchbold, Albert Goodwin, George P. Boyce in William Davis, predstavniki drugih krajinarskih tradicij, kamor sodijo na primer Edward Lear, Benjamin W. Leader, J. S. Raven, Maw Egley, William B. Scott, predstavniki klasične tradicije kot npr. Lord Leighton, Edward J. Poynter, Alma-Tadema, George F. Watts, Frederick Godall in drugi. Razstava se osredotoča na vlogo teoretika in kritika Johna Ruskina v britanski likovni umetnosti viktorijanskega časa, v katerem avtor sedanje predstavitve Crowther prepoznava dovolj izrazite prvine časovnega sloga.
Virtualna panorama
Kustos razstave
Paul Crowther
Koordinacija
Andrej Smrekar
Oblikovanje razstave
Ranko Novak
Restavratorsko-konservatorska priprava umetnin
Tina Buh, Eva Ilec, Marina Čurin
Projekt sta podprli
Ministrstvo za kulturo RS in
Narodna galerija v sodelovanju z
Irsko nacionalno univerzo v Galwayu
24. september 2014–4. januar 2015
Narodna galerija
Prešernova 24
1000 Ljubljana