Miguel de Cervantes, resnična oseba,
je pogosto ostal v ozadju zaradi slave Don Kihota, protagonista njegove vélike
literarne stvaritve. Pa vendar je Cervantes imel izjemno življenjsko zgodbo, ki
so jo Agencija za špansko kulturno dejavnost v tujini (AC/E), Institut
Cervantes in Španska agencija za sodelovanje in razvoj (AECID) v počastitev
400. obletnice njegove smrti želeli predstaviti skozi oči fotografa Joséja
Manuela Navie, ki se je na nič manj posebnem potovanju odpravil po njenih
sledeh na subjektiven, evokativen in radikalno sodoben način obenem. Cervantesovo
okolje, tako literarno kot resnično, je preko podob želel prikazati kot svoje
oziroma naše.
Rezultat, poklon človeku in njegovemu
življenju onkraj literarnega ustvarjanja, so Agencija za špansko kulturno
dejavnost v tujini (AC/E), Institut Cervantes in Španska agencija za
sodelovanje in razvoj (AECID) prikazali na pričujoči razstavi in v knjigi z
istim naslovom, ki jo izdajajo skupaj z založbo Ediciones Anómalas.
»V pričujočem delu, nedvomno enem
mojih najbolj osebnih, sem se želel brez zadržkov spustiti v težak in
vznemirljiv odnos – zame bistven –, ki se vzpostavi med podobo in besedo, med
fotografijo in literaturo, vedno na podlagi pomembnosti, ki jo kot fotograf
pripisujem ideji o sledi (proti ideji o avri). Da sem lahko vse to raziskal,
sem si dovolil izhajati iz življenja in dela enega največjih pisateljev ne le v
Španiji, temveč v svetovni literaturi: Miguela de Cervantesa. Presenečenja in
negotovosti so se pojavljali neprestanoma. Drznost ni zanemarljiva.«
Fotograf José Manuel Navia (Madrid,
1957) je leta 1980 diplomiral. Njegovo reportersko delo je prispevalo k čedalje
bolj osebni in dovršeni fotografiji, ki je ves čas ostajala barvna in
dokumentarna. Prevzet je nad močjo pomenskosti fotografije in njeno povezavo z
literaturo, besedo. Med letoma 2014 in 2015 se je popolnoma posvetil pripravi
razstave in knjige z naslovom Miguel de
Cervantes ali želja po življenju. Knjiga Nóstos, ki je leta 2013 izšla pri Ediciones Anómalas (razstava v okviru PhotoEspaña 2014), nadaljuje sklop
njegovega dela z bolj osebno noto začenši z delom Pisadas sonámbulas: lusofonías (La Fábrica 2001 in 2008).
O njegovem delu poleg različnih
tiskanih medijev pričajo tudi nekatere druge knjige in razstave: Cuenca en la mirada, 2014; Luz y Sombra, 2014; Un Madrid literario, 2009; Ciudades
Patrimonio de la Humanidad, 2008; Antonio
Machado, miradas, 2007; La creciente,
2006; Viaje a la Historia, 2005; Territorios del Quijote, 2004; Marruecos, fragmentos de lo cotidiano,
2003; Desde la catedral, 2003; Navia (PhotoBolsillo) 2001. Sodeloval je tudi pri kolektivnih razstavah in
antologijah, kot so: Vu’15 ans; Viaje a Madrid; Saharauis, sólo el desierto; Diez
Miradas; 100 fotógrafos españoles;Visiones de Marruecos; Agence VU’galerie; Photo by Photo in Diccionario
de fotógrafos españoles.