Med redkimi primeri tabelnega slikarstva pri nas je ta slika še posebno dragoceno delo pozne gotike na Slovenskem. Nastala je v umetnostnem okolju nürnberških delavnic, rdeči grb z nakovalom pa zgovorno priča, da je sliko naročil konjiški nadžupnik Valentin Fabri (Schmid, Kovač). Jezus, zavedajoč se trpljenja, ki mu je usojeno, v agoniji kleče moli, ob njem brezskrbno spijo apostoli, iz ozadja pa že prihajajo vojščaki z Judežem, oblečenim v rumeno ogrinjalo, v barvo, ki simbolizira izdajstvo. Turobnost večera je poudarjena z obzorjem, ki žari v ognjenih odtenkih. Motivno je slika značilen odsev poznosrednjeveške duhovnosti, ko so se izobraženci spopadali s teološkimi vprašanji glede človeške biti; podobno kakor je Jezus na Oljski gori v hudi stiski zaradi napovedanega trpljenja človeško podvomil o svojih lastnih zmožnostih prestajanja trpljenja, a je neomajno zaupal v božjo voljo in v odrešenje.
Razstave: Gotika v Sloveniji, Narodna galerija Ljubljana, 1. junij - 1. oktober 1995
Lit: A. Stegenšek, 3-11; F. Stele 1935A, 46, 48; A. Stange 1961, 111; Ljubljana 1964, kat. št. 54, 40-41; F. Stele 1969, 248, 263-272
Na hrbtni strani sta grba Jakoba Contija in njegove žene Sofije pl. Voitsach iz 1. pol. 17. st. iz konjiške okolice. F. Stele domneva, da je zakondki par podaril sliko p. c. v Koritnem.
Posojilo: Župnijski urad Čadram pri Oplotnici