Stensko sliko, ki predstavlja le polovico nekdanjega prizora z Jezusovim rojstvom, in situ najdemo na vzhodni steni severne stranske ladje crngrobske romarske cerkve.
Na levi v ospredju na pručki sedi sv. Jožef; kuha močnik, ki mu zaradi nepazljivosti kipi, saj ne pazi na jed, temveč svojo pozornost usmerja na Marijo, ki kleči in moli k detetu. V ozadju sta še vol in osel v staji iz tesanih tramov. Ob zgornjem desnem robu poškodovanega slikarskega polja vidimo še del angela z odprto pesmarico v rokah.
Ista roka je v Crngrobu naslikala še Poklon kraljev in vrsto svetniških podob, med katerimi je dopasna podoba sv. Volbenka – pod njim je napisno polje, ki sporoča letnico zaključka poslikave (1453) in slikarjevo ime (Bolfgangus). Freskant je te pomembne podatke zapisal pod podobo svojega patrona.
Delo mojstra Bolfganga predstavlja v poznogotskem stenskem slikarstvu na Slovenskem enega izmed kvalitetnih vrhov. Mojster je s svojega prvega študijskega potovanja v Gornje Porenje okoli
1450 v naš prostor prinesel vrsto slogovnih, simbolnih in formalnih novosti, ki odsevajo tudi v crngrobskem Jezusovem rojstvu: med prve sodita smisel za realizem in še posebej za težnost
draperije, drugo predstavlja predstavlja Jožef – Jezusov krušni oče kot nutritor domini, v tretjo skupino novosti pa sodi Marijina drža ter modno in elegantno oblikovana draperija – oboje povzeto po grafičnih predlogah Mojstra E. S., nastalih med 1440 in 1450.
Crngrob, romarska cerkev Marijinega oznanjenja