Marija stoji z detetom na levem kolenu v rahlem zasuku na klopi, medtem ko drži v dvignjeni desnici jabolko. Oblečena je v dolgo tuniko, ki se pod pasom guba vertikalno, okoli kolen pa pada v globokih zalomljenih gubah, ki se pri tleh nalagajo druga na drugo. Med koleni oblikuje oblačilo večjo gubo v obliki črke Y. Marijina oglavnica prehaja v težak plašč. Mali Jezus je oblečen in sedi v materinem naročju s prekrižanimi nogami. Kip je visoke kvalitete, o čemer priča poleg zanimivega zasuka Marijinega telesa predvsem odlična modelacija obeh glav, tako Marijine s poudarjenim visokim čelom in tankimi obrvmi kot Jezuščkove, ki je proti gledalcu obrnjena v tričetrtinskem profilu; gre za enega redkih primerov, ko je glava malega Jezusa v pravilnem razmerju z njegovim telesom. kip je sorazmerno dobro ohranjen, manjka le Marijina krona, mezinec na njeni desnici ter prsti na levi otrokovi roki.
V sočasni furlanski plastiki ni spomenikov, ki bi jih bodisi po slogovnem značaju ali po kvaliteti lahko primerjali z Madono z Brda, zato se odpira vprašanje, ali ni naša Madona morda ena tistih importiranih južnotirolskih plastik, ki so pomembno vplivale na razvoj furlanskih rezbarskih delavnic 2. polovice 15. stoletja, prav tako pa tudi na nastanek številnih sedečih Madon na slovenskih tleh (Sopotnica, Primskovo, Smolenja vas, Lokev pri Divači.
Literatura: Gotika v Sloveniji, Narodna galerija, Ljubljana 1995
Provenienca: darilo družine Kersnik, 1995.