Svetnik zmagoslavno stoji na že premaganem zmaju, ki leži na hrbtu in se zvija v poslednjih mukah. Jurij je odet v viteški oklep, ki izdaja značilnosti sredine 15. stoletja in izpod katerega se v slapu narobu vzvalovljenih gub spušča tipična sočasna preklana rokavna draperija; brez vsakršnega usmiljenja je, z obema rokama, zverini že zarinil v gobec (izgubljeno) kopje, in sicer tako globoko, da konica na drugi strani štrli iz glave. Prizor simbolno predstavlja, kako je trdna vera, ki jo pooseblja sv. Jurij, premagala zlo v podobi zmaja.
Figuralna skupina ikonografsko še temelji v tradiciji mehkega sloga, ki izgublja na lepotnosti izraza, v ospredje pa prihajata izrazitejša tektonska stilizacija in hotene realistične poteze. Emilijan Cevc opozarja namorebitne vplive južnotirolskih ali karnijskih rezbarskih delavnic, hkrati pa to plastiko vzporeja z nekaj sočasnimi rezbarskimi izdelki širše Gorenjske; rezbarska delavnica, iz katere ta skupina kipov izhaja, naj bi imela sedež v Kranju ali Škofji Loki.
Provenienca:
Gabrska gora nad Litijo, kapela sv. Jurija