To veličastno, značilno bergamsko tihožitje, kaže na mizi nebesni globus, glasbene partiture in različna glasbila: na levi so violončelo, violina, kitara in tri lutnje. Kompozicijo dopolnjujeta preproga, ki prekriva mizo, in brokatni zastor. Glasbila so naslikana, kot da se jih že dolgo časa nihče ni dotaknil; na eni od lutenj so naslikani prstni odtisi v prahu, ki se je bil nabral na površini. Slika je imela spočetka nedvomno pendant s podobno kompozicijo, ki je vsebovala zemeljski globus. Zelo verjetno je bila slika, kot domneva Rosci, narejena za plemiškega naročnika iz Avstrije ali vzhodne Evrope, k čemur nas navajajo Baschenisove in Betterove slike, ki so danes na Dunaju, v Pragi in v Moskvi.
Restavrirano: 1962, Zavod za spomeniško varstvo LRS, Ljubljana; 1981, Štefan Hauko
Provenienca: zbirka Strahl, Stara Loka, do 1930; Narodna galerija, Ljubljana, kupila sliko 1930, stara inv. št. 415 (holandsko delo 17. stol. (?)).
Razstave: 1930, Ljubljana, brez kat.; 1960, Ljubljana, št. 20; 1983, Ljubljana, št.19; 1985, Beograd, št. 14; 1989, Ljubljana, št. 5.
Lit.: Polec, 1930, str. 142, kat. št. 195 (neznan slikar 17. stoletja, slika višine 45 (!) cm in širine 93 (!) cm; slika še vedno v Stari Loki); A. Cevc, Stari tuji, I, 1960, str. 21, kat. št. 20, sl. 11; M. Rosci: Baschenis, Bettera & Co.: Produzione e mercato della natura morta del Seicento in Italia, Milano 1971, str. 61, 63 in 68, op. 13, sl. 143; Zeri [& Rozman], 1983, str. 31, 112-113, kat. št. 19, sl. II in 23; M Rosci, Bartolomeo e Bonaventura Bettera, I pittori Bergamaschi dal XIII al XIX secolo: Il Seicento III, Bergamo 1985, str. 166, št. 31, sl. na str. 180, št. 2 (besedilo M. Rosci, sliko pripisal Bonaventuri Betteru); Zeri & Rozman, 1989, str. 24, 36, kat. št. in sl. 5.