Zgodbo, ki jo ponazarja skupina mož, zbrana okoli Jezusa Kristusa pred klasicističnim arhitekturnim ozadjem, najdemo v Matejevem, Markovem in Lukovem evangeliju. Govori o dogodku, ko so Jezusovi nasprotniki želeli Jezusa z vprašanjem, ali se sme cesarju plačevati davek, očrniti pred prisotno množico. Jezus jim je velel, naj pokažejo davčni novec, in jih vprašal, čigava je podoba na njem. Ko so mu odgovorili, da cesarjeva, je izrekel znane besede: »Dajte torej cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je Božjega.«
Kranjski slikar Leopold Layer, ki je deloval v izzvenevanju baročnega časa, je pri snovanju pogosto uporabljal grafične predloge, velikokrat po mojstrih beneškega slikarstva 18. stoletja. V orientalska oblačila oblečeni farizeji spominjajo na figure orientalcev, ki jih srečujemo v slikarstvu Giambattista Tiepola in njegovih sinov.
Glede na format in likovni izraz k tej sliki sodi tudi pendant z motivom Kristusa in prešuštnice (NG S 257), oba pa sta bila verjetno del večjega cikla, ki je predstavljal prizore iz Kristusovega življenja.
Nekoliko večjo varianto enakega motiva hranijo v župnijskem uradu župnijske cerkve sv. Kancijana v Kranju, kjer je slikar motiv tudi nekoliko vsebinsko razširil ter na levi in desni strani dodal še dve figuralni skupini v ozadju.