Slika Marije z mrtvim Kristusom v naročju je izvorno krasila oltar kapele sv. Križa v nekdanji cerkvi ljubljanskega frančiškanskega samostana, ki je nekoč stal na mestu današnjega Vodnikovega trga. Oltar je pri vodilnem ljubljanskem kamnoseku Mihaelu Kuši leta 1694 naročil bogat ljubljanski trgovec Jakob Schell pl. Schellenburg. Za dekoracijo oltarja se je obrnil na beneške umetnike. Kipe je tako naročil pri beneškem kiparju Paolu Callalu (1655–1725), oltar pa je opremil tudi s sliko nekoliko nenavadnega vzdolžnega formata, ki jo je verjetno že pred tem naročil pri beneškem slikarju Antoniu Bellucciju.
Omenja jo že Janez Gregor Dolničar okoli leta 1715 v svojem seznamu imenitnih slik, ki krasijo ljubljanske cerkve. Na njen pomen in odmevnost kaže tudi skorajda sočasna kopija, ki je pripisana slikarju Giuliu Quagliu in je v lasti ljubljanske nadškofije.
Slogovno je s Pietà primerljivo Belluccijevo Snemanje s križa iz cerkve v Great Witleyju (Worcestershire) v Angliji, Marijino kronanje iz uršulinskega samostana v Linzu (danes zasebna last) in Brezmadežna iz graškega mavzoleja.