Svetnik z zamaknjenim izrazom objema orodje svojega mučeništva, križ v obliki črke X. Oblikovni elementi slike kažejo izrazit naslon na beneško slikarstvo v začetku 18. stoletja, zlasti na Giovannija Battista Piazzetta in Giovannija Battista Pittonija, in sicer tako v obravnavi svetlobe kot v potezi čopiča. Österreichisches Barockmuseum na Dunaju hrani varianto slike, o. pl., 123 x 93 cm, inv. št. 3680, ki pa kaže več manjših razlik in je na njej tudi Trogerjeva signatura (prim. E. Baum, Katalog des Österreichischen Barockmuseums im Unteren Belvedere in Wien, II, Wien 1980, str. 706, kat. št. 502, sl. na str. 707). Še eno verzijo slike, ki je prav tako signirana in datirana z letnico 1738 (številko 3 je komaj razločiti), hrani župnišče cerkve pavlincev (Paulanerkirche) na Dunaju.
Restavrirano: 1960, Zavod za spomeniško varstvo LRS, Ljubljana; 1983, Kemal Selmanović
Provenienca: Rusija (?); Berlin (?); Pariz 1931; zbiralec Joco Novaković je sliko kupil v Istanbulu; v Novakovićevi zbirki v Beogradu šteta kot Riberovo delo; odtujena iz te zbirke; slika je po drugi vojni prešla v Narodno galerijo. – Na hrbtni strani platna napis: Ghalib Kemaly / montage sur / châssis Paris 6. 2. 931 in s svinčnikom RIBERA.
Razstave: 1960, Ljubljana, št. 123; 1983, Ljubljana, št. 71.
Lit.: A. Cevc, Stari tuji, I, 1960, str. 44., kat. št. 123 (Benković: Puščavnik [Sv. Hieronim (?)]), sl. 52; G. Gamulin, Još jedno djelo Federica Benkovića, Telegram, I. št. 19, 2. 9. 1960, str. 16 s sl. (Benković: Sv. Andrej); isti, Za Federika Benkovića, Peristil, 4, 1961, str. 112-114. sl. 1 na str. 113 (Benković: Sv. Andrej); isti: Stari majstori u Jugoslaviji, II, 1964, str. 169-172, sl. 98 (Benković: Sv. Andrej); isti, Schede per il Settecento veneziano, Arte Veneta, XXVI, 1972, str. 216, sl. 291; Zeri [& Rozman], 1983, str. 60-61, kat. št. 71, sl. 75; A. Cevc, 1986, str. 127; P. O. Krückmann: Federico Bencovich: 1677-1753, Hildesheim-Zürich-New York 1988, str. 333 (kot napačno atribuiran Benkoviću, po mnenju Gamulina Troger); M. Lipoglavšek, Bencovich e Troger nella Galleria Nazionale di Lubiana, Venezia Arti, 6, 1992, str. 128, sl. 127; R. Tomić, Novi podaci o Federiku Benkoviću, Kolo, 4, 1992, str. 404.