Pes, lisica in divjačina
(1720−1735), olje, platno, 96 x 134,5 cm
NG S 2419, Narodna galerija, Ljubljana
Španski ptičar s skoraj počlovečenim izrazom ovohava uplenjeno divjačino. Podoba je tipična za slikarski repertoar Domenica Brandija in mnoge njegove umetnine bi lahko primerjali z njo. Izgleda, da je bil vzorec za to sliko svobodna predelava enega temeljnih del Jacopa Bassana, zdaj v Louvru, ki predstavlja dva psa (61 x 79,5 cm). Na Brandija kaže stanje ohranitve. Temni temeljnik je tone zelo spremenil, tako da slika, ki je morala biti svoj čas dokaj svetla, danes zveni v rjavem tonu. V njem se izgubljajo barvna razmerja, ki jih je umetnik želel doseči. Ob tem, kar vemo danes o umetniku, je nemogoče predlagati določnejšo datacijo; še najverjetneje je slika nastala med leti 1720 in 1735. Replika slike manjših mer, 73,5 x 96 cm, je v zasebni lasti v Ljubljani. Musée des Beaux-Arts v Orléansu hrani Brandijevo umetnino Lovska oprema, psa, zajec in ptica, 96 x 132 cm, inv. št. 1298, ki spominja na ljubljanska primerka. Pripisana je bila slikarju de Conincku in italijanski šoli druge polovice 17. stoletja. Sliki enakega naslova in enakih mer, Psi in divjačina, 94,6 x 133 cm, ki sta tudi sorodni ljubljanskima, sta bili pripisani krogu Baldassareja di Caroja in prodani v Londonu, Christie's 19. april 1996, št. 207 A in 207 B.
Restavrirano: 1988, Kemal Selmanović
Provenienca: neznana. Na starem podokvirju so bila znamenja, ki kažejo, da izvira slika iz FZC: št. s črnilom (inv. 4508) in zapis s svinčnikom: Zavod III. 51 in 93/131 (prevzeto marca 1951 v Zavodu LRS za spomeniško varstvo (?) za opremo gradu Snežnik (?)); sliko so obesili v knezovo sobo, nato pa v kuhinjo gradu Snežnik; 1986 Izvršni svet Skupščine republike Slovenije dal v upravljanje Narodni galeriji.
Razstave: 1989, Ljubljana, št. 11.
Lit.: Zeri & Rozman, 1989, str. 26, 40, kat. št. 11, sl. 9.