Upodobljeni prizor redko srečamo v likovni umetnosti. Povzema enega najstarejših mitov, povezanih z mestom Atene. Ko je boginja Atena odšla v Peleno v Ahaji po skalovje za utrditev atenske Akropole, je trem hčeram prvega atenskega kralja Kekropsa ‒ Aglavri, Hersi in Pandrosi ‒ zaupala v varovanje košaro in strogo prepovedala, da jo odpirajo. Prizor na pladnju kaže trenutek, ko dekleta kljub prepovedi odprejo košaro in v njej zagledajo prelepega dečka Erihtonija, ki pa ima namesto nogic kači. Zgodbo je opisalo več antičnih avtorjev, tu upodobljeni motiv pa je povzet po Ovidijevih Metamorfozah (2562‒565), kjer je med drugim tudi navedeno, da je Ateni novico o neposlušnosti prenesla vrana, ki je upodobljena v drevesni krošnji.
Avtor pladnja, avstrijski slikar miniaturist Moritz Michael Daffinger, je nanj prenesel danes izgubljeno sliko slikarja Franca Kavčiča (1755‒1828) in iz upodobitve lahko razberemo vse značilnosti Kavčičevega sloga. Kavčič je leta 1808 postal vodja in nadzornik slikarskega oddelka Dunajske porcelanske manufakture, ki je bila za manufakturo v Meißnu druga najstarejša v Evropi. Moritz Michael je bil sin slikarja na porcelan Johanna Leopolda Daffingerja in je bil kot enajstleten deček sprejet v manufakturo porcelana za vajenca. Kasneje je študiral na dunajski akademiji, kjer je leta 1820 Kavčič postal direktor slikarske in kiparske šole.