Vse štiri slike so sestavljene na enak način: prek temnega in ozkega sprednjega plana se v svetlih okrastih in zelenih odtenkih razliva osončena pokrajina pod Šmarno goro. Kraje, ki jih je Pernhart prikazal s topografsko natančnostjo, še danes lahko prepoznamo. Pernhartove panorame so monumentalni poliptihi neokrnjene narave, ki jo je začel človek na novo odkrivati in obvladovati v obdobju razvijajočega se turizma in naraščajočega antropocentrizma. Pogled proti jugovzhodu. Spredaj na sredi Šmartno pod Šmarno goro, od koder vodi cesta proti Gameljnam, na desni je Tacen, na levi na pobočju vas Rašica. Na sredi je širok tok reke Save s starim črnuškim mostom in staro cesto z drevoredom proti Ljubljani (danes Dunajska cesta), zgrajeno na trasi nekdanje rimske ceste.
Stanje: Zelo dobro, lakirana površina avtentična. Okvir sekundaren.
Provinienca: Jernej Vidmar, ljubljanski škof, Kranj; Hranilnica dravske banovine, Ljubljana, nakup iz Vidmarjeve zapuščine 1905; Narodna banka FLRJ, Centrala za Slovenijo; Narodna galerija, Ljubljana, darilo (odstop), 1955.
Razstave: Meščanska slika, Slikarstvo prve polovice 19. stoletja iz zbirk Narodne galerije, Narodna galerija, Ljubljana, novo krilo, Puharjeva 9; 10. maj - 31. avgust 2000
Lit: Kotnik, 1923, 96, 97; Steska, 1926, 180; Steska, 1927, 275, 276; Ložar, 1936, 213; Dobida, 1958, 20; Dobida, 1960, (b. p.); Dobida, 1961, 29; F. Zupan, 1965, 130; E. Cevc, 1966, 163; Kolarić, 1982, 79; Zalar, 1988, 9; Rohsmann, 1992, 355 (sl.); Jaki, 1993, 6, 8 (sl.), Stopar, 1998, 203.