Panorama s Šmarne gore II (pogled proti Polhograjskim Dolomitom)
(šestdeseta leta 19. stoletja), olje, platno, 84 x 143 cm
NG S 289, Narodna galerija, Ljubljana
Vse štiri slike so sestavljene na enak način: prek temnega in ozkega sprednjega plana se v svetlih okrastih in zelenih odtenkih razliva osončena pokrajina pod Šmarno goro. Kraje, ki jih je Pernhart prikazal s topografsko natančnostjo, še danes lahko prepoznamo. Pernhartove panorame so monumentalni poliptihi neokrnjene narave, ki jo je začel človek na novo odkrivati in obvladovati v obdobju razvijajočega se turizma in naraščajočega antropocentrizma. Pogled proti jugozahodu. Večje naselje ob vznožju verige hribov na levi strani slike je Šentvid, najvišji del grebena je Toško čelo, večje naselje na desni so Stanežiče, zadnja od treh cerkvic stoji vrh Sv. Jakoba, za njim je Tošč. Veriga v ozadju: od leve proti desni si sledijo Krim, Snežnik, na sredi je Ljubljanski vrh Nanos in desno od njega Trnovski gozd.
Stanje: Zelo dobro, lakirana površina avtentična. Okvir sekundaren.
Provinienca: Jernej Vidmar, ljubljanski škof, Kranj; Hranilnica dravske banovine, Ljubljana, nakup iz Vidmarjeve zapuščine 1905; Narodna banka FLRJ, Centrala za Slovenijo; Narodna galerija, Ljubljana, darilo (odstop), 1955.
Razstave: Meščanska slika, Slikarstvo prve polovice 19. stoletja iz zbirk Narodne galerije, Narodna galerija, Ljubljana, novo krilo, Puharjeva 9; 10. maj - 31. avgust 2000
Lit: Kotnik, 1923, 96, 97; Steska, 1926, 180; Steska, 1927, 275, 276; Ložar, 1936, 213; Dobida, 1958, 20; Dobida, 1960, (b. p.); F. Zupan, 1965, 130; E. Cevc, 1966, 163; Rohsmann, 1992, 357 (sl.); Jaki, 1993, 6, 8 (sl.).