S podobo Franje Tavčar je Jurij ustvaril enega svojih najboljših portretov. Dokolensko figuro dame v modni obleki in klobuku je postavil pred gledalca še tradicionalno. Okolje ni realno kot pri portretu Ivana Tavčarja, ampak ateljejsko aranžirano. Ograja na katero se naslanja, palma na njej in delno celo poza dame spominjajo na Tominčev Portret dame s kamelijo. Inteligenca, samozavest, meščanski ponos, živahnost govore iz plastično in živo modeliranega obraza. Mojstrsko je rešen problem črne barve; v gubah, v krznu in svili jo je Jurijev čopič oživil z virtuozno pretanjšanostjo. Morda je v svetlobi portret Ivana Tavčarja bolj svoboden, kot celota pa je ta s sproščenim razpoloženjem, neoporečno risbo in živo oblikovano glavo ilustracije dobe, v kaetri je nastal in dokaz umetnikove zrelosti po šolanju v Parizu.
Restavrirano: Kemal Selmanović, NG 1975
Provinienca: slika je bila od nastanka dalje v lasti družine
Razstave: Nove pridobitve Narodne galerije 1965 - 1975, Narodna galerija Ljubljana, 23. marec - 2. maj 1976
Lit: Vatroslav Holz, Jurij Šubic, LZ, XX, 1890, str. 620; Katalog razstave portretnega slikarstva na Slovenskem, Jakopičev paviljon, Ljubljana 1925, str. 48, št. kat. 216, (rk); France MESESNEL: Korespondenca Janeza in Jurija Šubica, ZUZ, VII, 1927, str. 168, 170; Rajko LOŽAR: Janez in Jurij Šubic, Narodna galerija - Jakopičev paviljon, Ljubljana 1937, str. 29, št. kat. 132, (rk); France MESESNEL: Janez in Jurij Šubic, Ljubljana 1939, str. 234, 236; France STELE: Slovenski slikarji, Ljubljana (1949), str. 155; Rastava slovenskega slikarstva v dobi realizma, Moderna galerija, Ljubljana 1950, brez pag., št. kat. 30, (rk); (Andrej) UJČ(IČ), Šubic Jurij, SBL, III, 1971, str. 711; Š(pelca) Č(OPIČ), Šubic Jurij, EJ, VIII, Zagreb 1971, str. 270, Marja Borštnik: Ivan Tavčar, leposlovni ustvarjalec, Maribor 1973, str. 459, 460, 461, sl. 22