Portret Henrika Czernyja je umetnostnozgodovinski nesporazum, saj je bila slika pomotoma datirana deset let prezgodaj s predpostavko, da je upodobljen slikarjev tast, in ne svak. Jakopič je naslikal svojega vrstnika in prijatelja v sodobnem meščanskem salonu, morda v Czernyjevem stanovanju, posajenega v secesijski dvosed med oknoma, ki prostor odpirata nasprotni svetlobi. Slikar se je postavil frontalno pred model in ga očitno stoje motri nekoliko zviška. Drža gizdalinsko opravljenega Henrika Czernyja je ambivalentna. Zdi se sicer, da sedi udobno, hkrati pa desnica, s katero pridržuje palico in cilinder, položena poprek v naročje, izraža notranjo napetost, morda nestrpnost v nekoliko prisiljeni pozi. Kompozicija je urejena v planih, vzporednih s slikovno površino, upodobljenčeva stegna in naslanjala dvoseda pa so prostorsko skrajšana. Nad glavo visi slika v dvojnem paličnem okvirju s svojo lastno notranjo svetlobo. Enigmatični aranžma iz pavjega perja iz dvoseda napravi pavji prestol, a je malo verjetno, da je Jakopič poznal simboliko pava ali pavjega trona v indijski tradiciji. Lažje bi ga razumeli v Ovidijevem smislu kot atribut varuha mlajše sestre Ane Czerny, čeprav je bila mati Katarina, roj. Kraschewitz, že od leta 1883 pokojna. Aranžma pavjih peres je urejen v pavji rep in podložen kot gornji del mandorle, tako da težko zavrnemo priložnost za simbolno interpretacijo tako izstopajočega detajla. Meščanski portret je eno najzgodnejših Jakopičevih impresionističnih del. Kontraste nasprotne svetlobe in globokih senc je slikar interpretiral z intenzivno paleto v kontrastu modre in rumene z rdečimi poudarki okoli belega jedra upodobljenčeve bele srajce.