Na levi nevesto ženska in dekleti pripravljajo na obred, na desni poskuša v sobo (kot po nekaterih običajih) vdreti moški. Slika je polna domoznanskih podrobnosti: noša neveste, vzorčast kos blaga na podboju vrat, majolika in mali šopek na stolu na desni. Etnografski motiv se zaradi melanholičnih modro-zelenih tonov, ki so v kontrastu z domnevno veselim vzdušjem, zdi simbolističen. Po vtisu in motivu neveste delo spominja na
Dekle v narodni opravi, sliko Jožefa Petkovška.
Kot je opazila Polonca Vrhunc, je lahko Vesel leta 1897 v Glaspalast v Münchnu videl več slik, na katerih glavni prizor dopolnjuje dogajanje okoli ali na drugi strani vrat (npr. Slovo Franza von Defreggerja, tudi slike Edmunda Harburgerja, Adolfa Echtlerla, Alexandra Struysa, Alexandra Rochea). Vendarle pa je Vesel takšno kompozicijo, v zrcalni smeri, uporabil že deset let prej pri slikanju Likaric z Ivano Kobilca.