Čas nastanka te manjše slike iz šolskega okolja določa razmerje med Sternenovo
Rdečelasko in poznejšimi slikami. Sternen si je tu pomagal s fotografijo, ki jo je posnel v Ažbetovi šoli in jo razvil v različnih stopnjah osvetlitve. Model na fotografiji vdano drži zapovedano pozo s povešenim pogledom in je zato soroden
Rdečelaski zaradi njene pasivne, utrujene in vase pogreznjene drže, ki je ves njen smoter. Življenje ji je vdihnil šele slikar na sliki z dinamično napetostjo njenega telesa, ki se kaže ob izproženem levem boku, napetosti rahlo zasukanega toraksa in z živim pogledom, ki ga animirata asimetrično oblikovani roki, sklenjeni na zatilju. Njena seksualnost je ozaveščena, dejavna, odgovarja na gledalčevo (umetnikovo) navzočnost in izpolnjuje pričakovanja njunega pogleda. Sternen je v svoji realistični intenci poustvaril delovno okolje, a se pri tem ni obremenjeval s fotografsko predlogo, temveč je ustvarjalno nadgradil izhodiščno formo. Oblikovanje in redakcijo prostora je prilagodil svoji osnovni ideji. Nenavadno v prostor štrleča slika je Ažbetova
Zamorka, ki opozarja, da je prizorišče velika risalnica šole na Georgenstrasse 40/I.
Presežek togosti študijskih postavitev modelov ali pasivnosti Rdečelaske in izdvojene slikarske problematike govori v prid tradicionalni dataciji v pomlad leta 1903, ko Sternen poroča Jakopiču v Ljubljano, da neustavljivo dela. Tudi Ivanu Vrhovniku se je tedaj ponovno oglasil zaradi poravnave računov: »Tukaj se vedno vadim še po naravi (modelih), ker te človek nikoli zadosti ne pozna. Upam da se po časi vendar otresem študij, ter da mi bode mogoče napraviti kako večje dovršeno delo.« Videti je, da je bil Portret Gdč. K., ki je sledil Aktu z dvignjenimi rokami in ga je moral zasnovati in večidel dokončati v pomladanskem semestru, idejno še v fazi snovanja.