S hitro potezo naslikani avtoportret je osredotočen na samozavestni pogled zrele umetnice, ki ji je uspelo, kljub temu da so ji bila kot ženski slikarki marsikatera (akademijska) vrata zaprta.
Berlin je bil zadnja tuja prestolnica, v kateri je Kobilca ustvarjala. Ob izbruhu prve svetovne vojne se je vrnila v Ljubljano. Zaradi priljubljenosti fotografije naročila za portrete niso bila več tako redna kakor nekoč. Umaknila se je v svet cvetličnih tihožitij in spominov na dunajsko in münchensko šolanje, na burna pariška leta in na eksotični sarajevski vrvež. Umetnostnemu zgodovinarju Stanku Vurniku je tri leta pred smrtjo povedala: »Vse sem hotela videti na svetu in pogledati za vsako zaveso, vedno me je gnalo naprej. In danes mi ni žal. Videla sem svet in življenje; bilo je lepo in polno solnca. Ni mi žal.«
Literatura: Sto umetnin Narodne galerije, Narodna galerija, Ljubljana 2017