Mlado dekle je oblečeno v bosansko nošo. Na glavi ima tokico, okoli vratu ruto, preko bele srajce pa brezrokavnik. Dekle v profilu je smela slika v nizu sarajevskih podob, na katerih je Ivana Kobilca posvetlila barvno paleto in, tako kot na študijah v Parizu, uporabila vidno potezo kot izrazno sredstvo. Profil dekleta je ponovno uporabila na svoji monumentalni alegoriji
Slovenija se klanja Ljubljani za ljubljansko mestno hišo.
V Sarajevu je Ivana Kobilca imela več učenk, ki so eksperimentirale s plenerizmom; njenih krajin ne moremo zagotovo identificirati, zato odmeve pleneristično-impresionističnega sloga iščemo v njenih figuralnih prizorih. Med presvetljenimi portreti iz istega obdobja najdemo Rito Passini in Julijo Bussjäger, najmočnejše vzporednico pa lahko potegnemo med Bosansko deklico in obema verzijama Gosje pastirice, pri katerih je Ivana Kobilca združila klasično ateljejsko figuro z impresionističnim ozadjem.