Slika je nastala v času, ko je bil Grohar že bolan, izčrpan in močno zadolžen. Sodi med njegova poslednja dela, označevali so jo tudi kot nedokončano, zanesljivo pa je bila na ogled šele na posthumni razstavi v Jakopičevem paviljonu leta 1911.
Od leta 1907 dalje se je Grohar loteval monumentalnih figuralnih slik. Prevladovale so upodobitve kmečkega dela, na katerih je realistične prizore povzdigoval v simbolne. Takšne so slike Sejalec, Krompir, Črednik ...
Med Groharjevimi slikami, ki prikazujejo kmečko delo, je dobila najpomembnejšo simbolno vrednost setev. S Snopi je sklenil cikel prizorov, ki so ikonografsko povezani s simboliko žita. Setvi in žetvi je dodal mlačev. Na sliki je v ospredju svetlobno poudaril in izenačil krepko podobo moža in obilni snop, na katerem mlatič kleči, medtem ko je prizorišče v ozadju potopil v globoko senco.
Besedilo: QR kode Narodne galerije