V motivu »združitve v smrti« sta obe figuri Bernekerjeve plastike
Žrtve v smislu jugendstilskega zavračanja stoječih, vzravnanih likov upodobljeni ležeče; v nesreči, bolečini in smrti se stopita v eno in zlijeta s podstavkom. Onemoglo usločeno žensko figuro dviga mišičast moški. Gladko in mehko obdelana akta, ki s svojo razgibano kompozicijsko zasnovo omogočata poglede z različnih zornih kotov, učinkujeta kot kontrast grobo nasekanemu spodnjemu delu skulpture. S plastiko, ki jo označujeta tragična vsebinska nota in modernistični izraz, je »kipar žalostnega, liričnega razpoloženja in finih pesniških čustev« dokazal svoj izjemni občutek za obdelavo kamna. Delo je zasnovano kot nedorečena vsebina in sodi v isti tematski sklop Bernekerjevih kiparskih skupin kakor plastike
Naplavljenca,
Samota in
Drama.
Literatura: Sto umetnin Narodne galerije, Narodna galerija, Ljubljana 2017