Alojzij Repič se je v zgodovino kiparskega ustvarjanja na Slovenskem zapisal predvsem kot pedagog na ljubljanski umetnoobrtni šoli ter avtor realističnih portretov znamenitih osebnosti iz slovenskega kulturnega življenja, kot so portreti Franceta Prešerna, Simona Gregorčiča, Simona Jenka, Dragotina Ketteja, Frana Levstika, Josipa Stritarja, Ivana Tavčarja, Jurija Šubica in drugih slovenskih kulturnih predstavnikov. V galerijo portretnih kipov znamenitih Slovencev, ki jih je kipar ustvaril, sodi med drugim tudi portret Ivana Cankarja.
Portret pisatelja in dramatika pa tudi spremljevalca in ostrega kritika likovne umetnosti Ivana Cankarja je Repič izdelal leta 1920, ko je bil profesor za modeliranje, rezbarstvo in figuralno plastiko na srednji tehnični šoli (1905−1931). Upodobil ga je dve leti po smrti in si je najverjetneje pomagal s fotografijo. Nedvomno pa je Cankarja tudi videl in najverjetneje osebno poznal. V doprsnem izrezu na grobo izklesanem podstavku ima pisatelj glavo s košatimi brki in lasmi rahlo obrnjeno v desno. Njegov obraz je individualiziran z zamišljenim pogledom, a odločnim izrazom. Portret zaznamuje akademsko realistični slog, ki mu je bil kipar zvest do konca svoje umetniške poti.
Provinienca: Dar.: prof. dr. Riko Repič, kiparjev sin, Ljubljana, 18. 3. 1971
Razstave: Nove pridobitve Narodne galerije 1965 - 1975, Narodna galerija Ljubljana, 23. marec - 2. maj 1976Razstave: NOVE PRIDOBITVE NARODNE GALERIJE 1965 - 1975, Narodna galerija Ljubljana, 23. marec - 2. maj 1976
Lit: Kiparska razstava v obrtni šoli, SN, št. 3, 4. 1. 1920, str.; Doprsni kip Ivana Cankarja, Jugoslavija, IV, št. 34, 9. 2. 1921, str. 3; Plamen, I, št. 4, 1921, str. (repr.); -o-, Umetniška razstava slikarja Sterleta in kiparja Repiča, SN, št. 158, 13. 7. 1924, str. 3; Dbd (Karel DOBIDA), Alojzij Repič, ELU, 4, 1966, str. 83; Polonca Vrhunc, Rast slovenske galerijske zbirke, Delo, XIII, št. 275, 9. 10. 1971, str. 17, France DOBROVOLJC: Cankarjev album, Maribor 1972, str. 181 (sl. 497), 304 (z lit.).