Plastično poenostavljene oblike z opuščanjem detajlov, realistične telesne gmote z upoštevanjem proporcev in povzemanje francoskih novosti so značilnosti, ki so povezovale kiparje, združene v leta 1937 ustanovljeni umetniški skupini Neodvisni. Poleg brata Borisa Kalina in Frančiška Smerduja je bil Zdenko Kalin tudi član kiparskega dela Neodvisnih; vsi so bili prvi profesorji na novoustanovljeni ljubljanski likovni akademiji.
Zdenko Kalin se je navduševal nad kiparstvom mojstra ženskih aktov Aristida Maillola. Klasični, maillolovsko občuteni, volumensko zajeti Ženski akt pomeni zvezo s še predvojnim kiparstvom plastičnega realizma, ki z reduciranjem detajlov teži k čisti formi. Celopostavna gola ženska figura z rokami, sklenjenimi za hrbtom, je vez med tradicijo in modernizmom. Površina vitalnega in polno zrelega ženskega telesa v sproščeni drži je zglajena in obraz individualiziran.
V literaturi se pogosteje omenja identičen odlitek kipa pred Moderno galerijo v Ljubljani.