Uživajte ob branju novega kataloga
Stari mojstri, ki je izšel ob razstavi del iz
Muzeja za umetnost in obrt, Zagreb (19. 9. 2024 - 9. 2. 2025).
Poslopje Muzeja za umetnost in obrt, ena izmed identitetno ključnih zgradb zagrebškega Donjega grada, je zaradi poškodb, nastalih v potresu leta 2020, trenutno zaprto za javnost. Prenovo muzejske stavbe spremljajo priprave na novo stalno razstavo po sodobnih muzeoloških standardih. Razstavna dejavnost Muzeja je še vedno zelo intenzivna, vendar je usmerjena na gostovanja v drugih prostorih. Razstava Stari mojstri iz zbirk Muzeja za umetnost in obrt, Zagreb. Slikarstvo, kiparstvo in grafika v Narodni galeriji v Ljubljani je plod dolgoletnega sodelovanja obeh muzejskih institucij.
Na razstavi predstavljena umetniška dela poudarjajo in potrjujejo raznolikost termina stari mojstri ter razkrivajo bogastvo in kompleksnost nastajanja umetniških zbirk Muzeja za umetnost in obrt. Predstavljena so dela znanih avtorjev, njihovih delavnic in sledilcev v obdobju od druge polovice 14. stoletja do 18. stoletja. Slikarska zbirka Muzeja za umetnost in obrt je zastopana z izborom devetnajstih umetnin reprezentativnih italijanskih in severnjaških starih mojstrov in njihovih delavnic.
Izbor iz kiparske zbirke se nanaša na mojstre, ki so pomembni za subalpsko tradicijo lesenega polikromiranega kiparstva. Njihova dela so bila prvotno del opreme oltarnih enot v sakralnih stavbah na območju južne Tirolske, Zgornje Avstrije, Bavarske, Štajerske in Hrvaške ter opozarjajo na umetniške dosežke pod pokroviteljstvom cerkvenih naročnikov v okolju, ki je cenilo uveljavljene umetniške modele, tradicijo in grafične predloge, zelo pogosto pa tudi strogo kodificirane ikonografske vzorce.
Zbirka grafike Muzeja za umetnost in obrt sodi med najbolj cenjene zakladnice, ki hranijo grafično produkcijo evropskega kulturnega kroga. Na razstavi jo zastopajo dela hrvaških, italijanskih, francoskih, nizozemskih in nemških umetnikov. Izbranih enajst grafik prikazuje razlike v grafični tehniki, izvedbi in umetniški interpretaciji posameznih tem v južnem oziroma italijanskem in severnem grafičnem ustvarjanju. Pri tem ni tako pomembno, ali so njihovi avtorji osebno gravirali ali pa so bila njihova dela predloge za nadaljnje grafično delo.