Relief, prvotno poslikan, je nekoč krasil zahodni portal cerkve nemškega viteškega reda v Ljubljani, zgrajene po letu 1258. Tako imenovana
Krakovska Marija velja za eno naših najzgodnejših upodobitev Marije. Predmeti, živali in kretnje na reliefu so simbolični namigi, ki pojasnjujejo Kristusovo odrešenjsko vlogo in Marijin delež v njej. Leva ob straneh Marijinega prestola povezujemo z ikonografsko predstavitvijo Salomonovega prestola, zmaja pod prestolom − s prepletenima vratovoma − ponazarjata premagano zlo, otrokovi prekrižani nogi, v blagoslov dvignjena desnica in rotulus v levici pa so napovedovalci Kristusove usode. Mojstrov besednjak je bil zavezan poznoromanski umetnosti, uporabljal pa je tudi že nove gotske oblike, ki se zrcalijo v Marijinem materinskem izrazu, v njeni drži in v trilistno zašiljenem baldahinu prestola, sklenjenem v gotski šilastoločni formi timpanona.
Literatura: Sto umetnin Narodne galerije, Narodna galerija, Ljubljana 2017